به گزارش راهبرد معاصر تعدای از مخاطبان پس از آن، از شهرهای مختلف چون تهران و شیراز، در قالب پیام، نظر یا تماس تلفنی به سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و به ویژه موبایل خود اعتراض کردند.
به گفته آنها سرعت اینترنت هر دو اپراتور بزرگ کشور، در روزهای اخیر کاهش داشته است. مخاطبی سرعت اینترنت همراه اول را در برابر هزینه آن غیر قابل تحمل توصیف کرده و نوشته است که در تماس با پشتیبانی این شرکت، پاسخدهندگان، موضوع را به سیم کارت و مدل دستگاه هوشمند شخص مرتبط میدانند؛ در حالی که کاربران با هر نوع دستگاهی از سرعت اینترنت ناراضی هستند.
کاربر دیگری از اینکه دروغگویی در میان برخی مسئولان، نهادینه شده، گلایه کرده و نوشته است: «من ایرانسل گرفتم، در قرارداد ذکر شده سرعت حداکثر 40مگ حداقل 4، حالا که استفاده میکنم بیشتر از 400کیلو نیست چند بار هم تماس گرفتم کاری انجام نمیدهند.»
یکی از مخاطب نیز با اشاره به وضعیت بد اینترنت مخابرات، نوشته که در شرایط اقتصادی موجود جامعه، ناچار شده است، برای فرزندان خود بستههای اینترنتی تهیه کند؛ اما آنها نیز ضعیف هستند.
کار دیگری،توصیه کرده است که افراد برای اعتراض به وضعیت اینترنت، با سامانه 195 تماس بگیرند و شکایت خود را ثبت کنند.
در این میان، مخاطبی در تماس با تجارتنیوز، از ضعف اینترنت هر دو اپراتور گفت و توضیح داد که برای ثبتنام اینترنت ثابت با برخی از شرکتها از جمله ایرانسل و مبیننت تماس میگیرد، اما به دلیل اینکه آنها دستگاه مودم نداشتند، ناچار میشود، مدتی را در نوبت دریافت خدمات دومی بماند. حال که نوبت او رسیده، این شرکت هزینه را 50 درصد افزایش داده است.
این روزها گشتی در سایتها و فضای مجازی نیز نشان میدهد بسیاری از کاربران از سرعت اینترنت همراه خود در شهرهای مختلف گلایه دارند.
همراه اول و ایرانسل اما معمولا در این مورد پاسخگو نیستند و در نهایت، خواهان ارسال شماره همراه معترضان برای بررسی موردی موضوع میشوند؛ در حالی که در این صورت، احتمالا باید شماره میلیونها کاربر برای آنها ارسال شود.
با وجود این، گزارشهای مختلفی کیفیت پایین اینترنت در کشور را تایید میکنند؛ از جمله جدیدترین گزارش اسپیدتست که از کاهش سرعت اینترنت همراه و ثابت ایران خبر میدهد.
آنگونه که دیجییاتو گزارش داده، در حالی که سرعت اینترنت موبایل در جهان در ماه اکتبر افزایش داشته، در ایران همچون گزارش پیشین اسپیدتست، با کاهش مواجه بوده است. با بررسی فهرست کشورها مشخص میشود که رتبه ایران در این بخش، یک پله و در بخش اینترنت ثابت، هشت پله سقوط کرده است.
این در حالی است که دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در تابستان امسال اقدام به افزایش قیمت و حذف بستههای برطرفدار از ویترین خود کردند. این اقدام آنها، با مخالفت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مواجه شد و اپراتورها پس از مدتی مقاومت، ناچار به عقبنشینی شدند.
با وجود این، بیژن عباسیآرند، مدیرعامل ایرانسل همچنان معتقد است، اینترنت موبایل سرویس لوکسی محسوب میشود که باید گران شود.
تجارت نیوز